سدیم هیدروکسید

سدیم هیدروکسید

نام تجاری: سدیم هیدروکسید

موجودی: تماس بگیرید!

قیمت محصول: تماس بگیرید!

سدیم هیدروکسید  (NaOH)، به نام سود سوزآور یا لیمو، یک جامد کریستالی سفید خورنده است که حاوی کاتیون Na+ (سدیم) و آنیون OH- (هیدروکسید) است. به راحتی رطوبت را جذب می کند تا زمانی که حل شود.پرمصرف ترین قلیایی صنعتی است و اغلب در پاک کننده های فاضلاب و اجاق گاز استفاده می شود. برای بافت حیوانی و گیاهی بسیار خورنده است. محلول های قلیایی که هنگام حل شدن در آب تشکیل می شود، اسیدها را در فرآیندهای تجاری مختلف خنثی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول همراه ما، ایران مول باشید. در صورتی که سوالی ذهنتو مشغول کرد از ما بپرس. در کمترین زمان ممکن پاسخگو هستم.

خرید سدیم هیدروکسید

مجموعه ایران مول با دو دهه سابقه درخشان در زمینه واردات مواد اولیه شیمیایی صنعتی، توانایی عرضه مواد شیمیایی صنعتی با بهترین برند های مطرح جهانی را دارد. خرید این کالا را به ما بسپارید، آن در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهیم.

فروش sodium hydroxide

ایران مول، یکی از بزرگترین وارد کنندگان مواد اولیه شیمیایی صنعتی در ایران است. این شرکت تجربه بالایی در حوزه مواد اولیه صنعتی شیمیایی دارد. شما می توانید جهت تهیه مواد اولیه با کیفیت، مقرون به صرفه با کارشناسان ما در واحد ایران مول در ارتباط باشید.

واتساپ :  ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲
شماره همراه  :  ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲
شماره تماس دفتر :  ۰۲۱۲۲۸۷۶۳۹۰

کاربرد و موارد استفاده از آن

  • در تهیه و تولید مواد غذایی
  • در فراوری سنگ معدن آلومینیوم
  • در محصولات کاغذی و چوبی
  • در مصارف صنعتی – تولیدی
  • در پالایش نفت، اسیدهای سولفوریک و آلی را حذف می کند.
  • در صابون سازی، روی چربی ها یا روغن های طبیعی، مانند پیه یا روغن گیاهی، برای تولید نمک اسید چرب سدیم (صابون) و گلیسیرین (یا گلیسرول) عمل می کند. این واکنش صابونی سازی اساس تمام صابون سازی است.
  • در کاغذسازی، از هیدروکسید سدیم برای تجزیه چوب به خمیر استفاده می شود.
  • محلول های NaOH در تصفیه سلولز و در ساخت بسیاری از مواد شیمیایی استفاده می شود.

هیدروکسید سدیم در فرآوری سنگ معدن آلومینیوم

سودسوز آور، برای استخراج آلومینا از مواد معدنی طبیعی استفاده می شود. آلومینا برای ساخت آلومینیوم و انواع محصولات از جمله فویل، قوطی، ظروف آشپزخانه، بشکه آبجو و قطعات هواپیما استفاده می شود. در ساختمان سازی و ساخت و ساز، از آلومینیوم جهت نمای ساختمان و قاب پنجره ها استفاده می شود.

 در تولید مواد غذایی

هیدروکسید سدیم در چندین کاربرد فرآوری مواد غذایی مانند پخت غذاهایی مانند زیتون یا کمک به قهوه ای شدن چوب شور باواریایی استفاده می شود و به آنها ترد مشخصه می دهد. هیدروکسید سدیم برای از بین بردن پوست گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و سایر میوه‌ها و سبزیجات برای کنسرو کردن و همچنین به عنوان یک ماده در نگهدارنده‌های مواد غذایی استفاده می‌شود که به جلوگیری از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در غذا کمک می‌کند.

در محصولات چوبی و کاغذی

در بسیاری از فرآیندهای کاغذ سازی، چوب با محلولی حاوی سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم درمان می شود. این کمک می کند تا بیشتر مواد ناخواسته در چوب حل شود. و سلولز نسبتاً خالص باقی بماند که اساس کاغذ را تشکیل می دهد.

در فرآیند بازیافت کاغذ، برای جدا کردن جوهر از الیاف کاغذ استفاده می‌شود. و امکان استفاده مجدد از الیاف کاغذ را فراهم می‌کند.

برای تصفیه مواد خام برای محصولات چوبی مانند کابینت و مبلمان و در سفید کردن و تمیز کردن چوب استفاده می شود.

کاربرد هیدروکسید سدیم

در سایر مصارف تولیدی صنعتی

سودسوز آور، در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تولیدی دیگر استفاده می شود. از آن برای تولید مواد منفجره، رزین های اپوکسی، رنگ، شیشه و سرامیک استفاده می شود.

در صنعت نساجی برای ساخت رنگ، پردازش پارچه های پنبه ای و در شستشو و سفید کردن، و همچنین در تمیز کردن و پردازش فلزات، پوشش اکسید، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود.

خطرات آتش سوزی و وسایل اطفاء کننده هیدروکسید سدیم چیست؟

خواص قابل اشتعال : نمی سوزد.

رسانه خاموش کننده مناسب : قابل احتراق نیست. از مواد خاموش کننده مناسب برای آتش سوزی اطراف استفاده کنید.

وسایل خاموش کننده نامناسب : دی اکسید کربن.

خطرات خاص ناشی از مواد شیمیایی : تماس با آب باعث ایجاد کف و پاشیدن شدید می شود. با فلزات واکنش نشان می دهد. و گاز هیدروژن بسیار قابل اشتعال تولید می کند. ظروف در بسته ممکن است با گرم شدن محتویات به شدت متلاشی شوند. در دماهای بالا دودهای سمی اکسید سدیم تولید می کند.

اقدامات کمک های اولیه برای هیدروکسید سدیم چیست؟

استنشاق : مصدوم را به هوای تازه منتقل کنید. اگر شخص احساس ناراحتی کرد با مرکز مسمومیت یا پزشک تماس بگیرید.

  • تماس پوستی : از تماس مستقیم با آن اجتناب کنید.

در صورت لزوم از لباس محافظ مواد شیمیایی استفاده کنید.

لباس‌ها، کفش‌ها و کالاهای چرمی آلوده (مانند بند ساعت، کمربند) را به سرعت درآورید. به سرعت و به آرامی مواد شیمیایی اضافی را پاک کنید. فوراً محل آسیب دیده را،  با آب ولرم و به آرامی به مدت حداقل ۶۰ دقیقه شست و شو دهید.

فوراً با مرکز سموم یا پزشک تماس بگیرید. درمان فوری مورد نیاز است. انتقال به بیمارستان. لباس‌ها، کفش‌ها و کالاهای چرمی را قبل از استفاده مجدد کاملاً تمیز کنید یا با خیال راحت دور بیندازید.

  • تماس چشمی : از تماس مستقیم آن با چشم خودداری کنید. در صورت لزوم از دستکش های محافظ شیمیایی استفاده کنید. به سرعت و به آرامی مواد شیمیایی را از روی صورت پاک کنید یا با برس بکشید. فوراً چشم(های) آلوده را با آب ولرم و به آرامی به مدت حداقل ۶۰ دقیقه در حالی که پلک(ها) را باز نگه داشته اید بشویید. اگر لنز تماسی وجود دارد، شستشو را به تاخیر نیندازید یا سعی نکنید لنز را بردارید. مراقب باشید که آب آلوده را به چشم یا روی صورت نکشید. فوراً با مرکز سموم یا پزشک تماس بگیرید. شخص را به بیمارستان منتقل کنید.
  • بلع : از فرد بخواهید دهان خود را با آب شستشو دهد. اگر استفراغ به طور طبیعی رخ می دهد، فرد را به جلو خم کنید تا خطر آسپیراسیون کاهش یابد. از فرد بخواهید دوباره دهان خود را با آب شستشو دهد. فوراً با پزشک تماس بگیرید. شخص را به بیمارستان منتقل کنید.

نظرات کمک های اولیه : تمام مراحل کمک های اولیه باید به طور دوره ای توسط پزشک آشنا با مواد شیمیایی و شرایط استفاده از آن در محل کار بررسی شود.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *