گاز R22

گاز R22

نام تجاری: گاز R22

موجودی: تماس بگیرید!

قیمت محصول: تماس بگیرید!

گاز R22

گاز R-22 چیست ؟ مشهورترین گاز R22 فریون HCFC به شمار می رود. این گاز بعد از ممنوعیت CFCها، به طور گسترده در زمینه مبردها استفاده شد. البته استفاده از این گاز، به علت مسایل زیست محیطی و گرمایش کره زمین ممنوع شده است. گاز مبرد R410A، به عنوان جایگزین آن انتخاب شده است. این بدان معنا نیست که هم اکنون گاز R22 در بازار موجود نمی باشد. بلکه استفاده از آن تا زمان تمام شدن ذخایر آن مجاز است. در ادامه این مقاله در ایران مول توضیحات بیشتری در مورد این محصول، کاربرد، قیمت خرید و فروش گاز R22 کولر ارائه می گردد، لطفا همراه ما باشید.


فهرست مطالب

۱-اطلاعات و مشخصات فنی گاز R22 کولر

R22، نام کوتاه ترکیب هالوکربنی CHClF2 (مونوکلرو دی فلورومتان) است که به عنوان مبرد استفاده می شود. R مخفف مبرد است. عدد “۲” تعداد اتم های فلور در ترکیب را نشان می دهد.

مشخصات فنی محصول
نام محصولR-22
عنوان انگلیسیگاز R22
فرمول شیمیاییCHCLF2
مترادفگاز، “مبرد کلرودیفلورمتان، دیفلوئورمونوکلرومتان، آر ۲۲، گاز ۲۲”
کشور تولید کنندهچین، هند، ژاپن
واحد اندازه گیریکیلوگرم
وزن هر کپسول۱۳٫۶ کیلوگرم
وزن خالی کپسول۳ کیلوگرم
اندازه استانداردهای موجود آن در بازار۱۳٫۶، ۲۲٫۷، ۵۶٫۷، ۴۵۴ و ۷۹۴
قیمتجهت اطلاع از قیمت گاز R22 با کارشناسان فروش ما در مجموعه ایران مول در تماس باشید.
آنالیز گازpdf

۲-گاز R22 چیست ؟ 

بهتر است قبل از خرید گاز R22 در مورد آن بیشتر بدانید. گاز R 22، که با نام علمی دی کلرو فلورو متان (کلرودی فلورومتان یا دی فلوئورومونوکلرومتان) مشاهده می شود. یک هیدروکلرو فلوئورو کربن (HCFC)، گازی بی رنگ، بی بو با فرمول CHCLF2 است. این گاز بی رنگ بیشتر با نام های HCFC-22 یا R-22 یا CHClF2 شناخته می شود. معمولاً به عنوان پیشران و مبرد استفاده شده است. این کاربردها تحت پروتکل مونترال در کشورهای توسعه یافته در سال ۲۰۲۰ به دلیل پتانسیل تخریب لایه ازن (ODP) و پتانسیل بالای گرمایش جهانی (GWP) حذف شدند و در کشورهای در حال توسعه این فرآیند تا سال ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد. R-22 یک واسطه همه کاره در شیمی آلی فلوئور صنعتی، به عنوان مثال. به عنوان پیش ساز تترا فلوئورواتیلن مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید گاز 22

بوی R22 : فریون R-22، همانند R-410A، گازی غیر سمی و غیرقابل اشتعال می باشد. اگرچه R-22 نسبتاً بی بو است. اما، برخی از مارک های Freon بوی ضعیف اتر را در غلظت های بالا منتشر می کنند. این بو می تواند کمی شیرین به نظر برسد و ظاهری شبیه به علف تازه تراشیده شده داشته باشد. سایر خواص آن در جدول زیر نوشته شده است.

مشخصات فیزیکی گاز R 22
فرمول مولکولیCHClF2
جرم مولکولی۸۶٫۴۷ گرم بر مول
فشار بحرانی۴٫۹۳۶
فشار بخار۰٫۹۳۸۴ مگا پاسکال
چگالی۶٫۱ مول بر لیتر
دما بحرانی۹۶٫۲ درجه سانتیگراد
دما ذوب-۱۷۵٫۴۲
دما جوش-۴۰٫۷

۳-گاز R22 رفرون و قیمت گاز رفرون 

مبرد، به ماده یا ترکیبی از مواد گفته می شود که معمولا حالت سیال دارد. و به عنوان گاز در سیستم های برودتی مورد استفاده قرار می گیرد. گاز R22، جز گازهای فریونی طبقه بندی می شود. و دائما در سیستم برودتی در حال چرخش است. در این چرخش دائم تغییر فاز داده و با تغییر فاز خود، موجب تولید سرما در سیکل برودت می شود.

گاز R22 رفرون، ساخت کشور هند است. و جز مبردهای فریونی دسته بندی می شود. جهت استعلام قیمت گاز R22 رفرون و یا خرید آن می توانید با همکاران ما در واحد فروش ایران مول در ارتباط باشید.

۴-تاریخچه R22

مبرد کلروفلوروکربن (CFC)، در سال ۱۹۲۸ توسط دانشمندان کشف شد. در حقیقت، این امر زمینه تولید مایعات سردکننده غیرقابل اشتعال و ایمن در جهان شده است. R22، یکی از ترکیبات هیدروکلرو فلوروکربن (HCFC) کشف شده در آن زمان بود.

۵-برندها

این گاز با برندهای مختلف تولید و عرضه می گردد. معروفترین برندها برای خرید گاز R22 که در بازار موجود هستند. عبارتند از:

گاز ایسکون ۲۲ (ISCEON)، کولیب (COOLIB)، هانیول (HONEYWELL)، فروژن (FROGEN)، مکزیکِم (MEXICHEM)، استارگِت (STARGET)، هارپ (HARP)، آلفا (ALFA)، ام ای (MA)، رفرون (REFRON)، فلورن (FLORON)، یونیکن (UNICAN)، دی وای (DY)

۶-کاربردها

قبل از خرید گاز R22 بهتر است از کاربردهای ان مطلع شوید. HCFC-22 (CHClF2) و HFC-134a (CH2FCF3) دو گاز اصلی هستند که در حال حاضر در سراسر جهان در تبرید و تهویه مطبوع خانگی و تجاری استفاده می شوند. HCFC-22 به تخریب لایه ازن استراتوسفر کمک می کند. و هر دو گونه گازهای گلخانه ای قوی هستند. گاز R-22، کاربرد فراوانی در مصارف زیر دارد.

  • دریخچال فریزر خانگی و ویترینی استفاده می شود.
  • کولرهای گازی
  • صنایع برودتی
  • گاز r 22 برای ماشین
  • در کمپرسها
  • اسپلیت ایستاده – داکت اسپلیت
  • سیستم VRF
  • چیلر تراکمی – مینی چیلر
  • کندانسینگ یونیت سردخانه

فروش گاز 22

کمپرسورهایی سازگار با گاز R22 شامل موارد موارد زیر می شود.

کمپرسور اسکرو کامپکت بیتزر، کمپرسور بیتزر، کمپرسور فراسکولد، کمپرسور دورین، کمپرسور اسکرال دانفوس، کمپرسور منیروپ دانفوس، کمپرسور اسکرال کوپلند، کمپرسور روتاری پاناسونیک، کمپرسور دایکین و کمپرسور بریستول اشاره کرد.

سازندهنوع کمپرسور
Bitzer
  • semi-hermetic screw
  •  compact screw
  • semi-hermetic reciprocating
  •  hermetic scroll
  • ۲stage semi-hermetic reciprocating
  • open type
Danfoss
  • scroll
  • Maneurop reciprocating
Copeland
  • scroll
  • semi-hermetic reciprocating
Panasonicکمپرسور‌ کولر کولر گازی

۷-مقادیر گاز R22 فریون براساس کاربرد

مقادیر
۵۰۰ گرم تا ۱٫۵ کیلوگرمگاز R22 کولر ماشین
کمتر از ۵۰۰ گرمدر سیستم های تهویه
۱ کیلوساختمان های مسکونی و تجاری

۸-روغن مناسب گاز

انواع روغن های سازگار با گاز R22 عبارت است از :

  • روغن معدنی مانند روغن سفید (White Oil)
  • روغن آلکیل بنزن (Alkylbenzene)
  • روغن پلی اُل استر (POE)

روغن مناسب گاز R134a

۹-معایب گاز ۲۲

نتایج حاصل از تحقیقات حاکی از آن است که گاز R22 موجب تخریب لایه ازون می شود. اگر چه مبردهای دیگر مانند کلروفلوئوروکربن ها (CFC) نیز برای سیاره ما مضر تلقی می شوند. اما، R22، مضرترین گاز، برای محیط زیست است.

۱۰-راه­ های ورود گاز ۲۲ به بدن

گاز فریون R-22، از طریق چشم، پوست و استنشاق وارد بدن می­ شود.

اقدامات کمک­ های اولیه

در صورت تماس ماده فوق با چشم، بلعیدن و پوست فورا اقدامات زیر را انجام دهید.

  • چشم : سریعا چشم را به مدت ۱۵ دقیقه با آب فراوان شست و شو دهید. هر چند دقیقه یک بار پلک هایتان را بالا و پایین کنید. با پزشک تماس بگیرید.
  • پوست : سریعا پوست را با آب شست و شو دهید تا تمام مواد شیمیایی از بین برود. لباس های آلوده به ماده را از تن در بیاورید. حتما قبل از استفاده مجدد، آن ها را شست و شو دهید.
  • بلعیدن : فرد را وادار به استفراغ نکنید (مگر با دستور پزشک). سریعا با پزشک تماس بگیرید.
  • استنشاق : فرد را به بیرون منتقل کنید. در صورت عدم تنفس، تنفس مصنوعی به فرد بدهید. اپی نفرین (آدرنالین) ندهید. سریعا با پزشک تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از ماده MSDs آن مطالعه گردد.

فروش گاز R22 در مجموعه ایران مول به عنوان بزرگترین وارد کننده مواد شیمیایی انجام می شود. شما می توانید برای دریافت قیمت گاز R22 با مشاورن این مجموعه تماس بگیرید.

۱۱-ممنوعیت آن

R-22 یک گاز گلخانه ای قدرتمند با GWP برابر با ۱۸۱۰ است (که نشان می دهد ۱۸۱۰ برابر قدرتمندتر از دی اکسید کربن است). هیدروفلوئوروکربن ها (HFCs)، کمتر جایگزین R-22 می شوند، اما این مبردها اغلب GWP بالاتری دارند. به عنوان مثال، R-410A اغلب جایگزین می شود(GWP 1725). جایگزین دیگرآن، R-404A با GWP 3900 است. سایر مبردهای جایگزین با GWP پایین در دسترس هستند. آمونیاک (R-717) که در سالهای اولیه تبرید رایج بود، دارای GWP کمتر از ۱ است. و به عنوان یک جایگزین محبوب در کشتی های ماهیگیری باقی می ماند. سمیت و اشتعال آمونیاک کاربرد بی خطر آن را، محدود می کند.

پروپان (R-290) با GWP 3، نمونه دیگری است. قبل از معرفی CFC ها، پروپان عملاً مبردی برای سیستم های کوچکتر از مقیاس صنعتی بود. استفاده از پروپان به عنوان مبرد در ایالات متحده برای چندین دهه غیرقانونی بود، اما اکنون برای استفاده در حجم محدود مناسب برای یخچال های کوچک مجاز است. استفاده از آن در دستگاه های تهویه مطبوع یا یخچال های بزرگتر به دلیل اشتعال پذیری و احتمال انفجار مجاز نیست.

۱۲-خروج تدریجی آن در اتحادیه اروپا

از ۱ ژانویه ۲۰۱۰، استفاده از HCFC های جدید تولید شده برای سرویس تجهیزات تبرید و تهویه مطبوع غیرقانونی است. فقط HCFC های بازیافتی، ممکن است استفاده شوند. در عمل این بدان معنی است که گاز باید قبل از سرویس از تجهیزات خارج شوند و پس از آن جایگزین شود.

از ۱ ژانویه ۲۰۱۵، استفاده از هر گونه HCFC برای سرویس تجهیزات تبرید و تهویه مطبوع غیرقانونی است. تجهیزات خرابی که از مبردهای HCFC استفاده می کنند باید با تجهیزاتی که از آنها استفاده نمی کنند جایگزین شوند.

۱۳-جایگزین گاز R22

R-407c، بهترین جایگزین R-22  است. زیرا :

  • نسبت به R-22 ظرفیت بسیار کمی (۰ تا ۵٪) دارد.
  • نسبت به بسیاری از مبردهای جایگزین R-22 ارزان تر است. سایر جایگزین های عبارتند از :

گاز R410، گاز R404، گاز R290 و گاز R717

البته لازم است که بدانید گاز R717 سمی است. از این رو، با استقبال کمی روبرو شده است.

۱۴-گاز R22 برای ماشین استفاده می شود ؟

گاز R22، برای ماشین استفاده نمی شود. r12 و r134a– r1234a، گاز مورد استفاده برای صنعت خودرو سازی هستند.

۱۵-خرید گاز R22  – گاز R22 کولر

مجموعه ایران مول با دو دهه سابقه درخشان، توانایی عرضه گاز R22 (گاز r22) با بهترین برند های مطرح جهانی را دارد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت، خرید و فروش گاز R-22 (گاز r22) و سایر سوالات خود با همکاران ما در واحد فروش ایران مول در ارتباط باشید.

۱۶-فروش گاز R22

ایران مول، یکی از بزرگترین وارد کنندگان گاز آر ۲۲ ایسکون در ایران است. این شرکت تجربه بالایی در حوزه مواد اولیه صنعتی شیمیایی دارد. شما می توانید جهت تهیه مواد اولیه با کیفیت، مقرون به صرفه با کارشناسان ما در واحد ایران مول در ارتباط باشید.

۱۷-قیمت گاز R22

جهت اطلاع از قیمت ۲۰۲۲ این ماده تجاری با شماره  ۰۲۱۲۲۸۷۶۳۹۰ در ارتباط باشید.

برند گاز مورد نظر وزن کپسولبازه قیمت (ریال)
آر ۲۲آلفا۱۳.۶ کیلوییتماس بگیرید
آر ۲۲کولیب ۱۳.۶ کیلوییتماس بگیرید
آر ۲۲MA | ام آ۱۳.۶ کیلوییتماس بگیرید
آر ۲۲JH | جی اچ۱۳.۶ کیلوییتماس بگیرید
آر ۲۲ایسکن ۱۳.۶ کیلوییتماس بگیرید

۱۸-پرسش – پاسخ

مشتاقانه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. سوال از شما، پاسخگویی و مشاوره رایگان از ما

در حال حاضر قیمت گاز R22 چقدر می باشد ؟

فروش گاز R22 در ایران مول به صورت تخصصی انجام می شود. جهت اطلاع از قیمت گاز R 22 (گاز r22) با همکاران ما در واحد فروش مجموعه ایران مول در ارتباط باشید. واتساپ : ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲ شماره همراه : ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲ شماره تماس دفتر : ۰۲۱۲۲۸۷۶۳۹۰

علت ممنوعیت گاز ۲۲ در بازار فروش چیست ؟

گاز R22 (گاز r22)، یکی از پرکاربردترین گازهای فریون است. این گاز، اثر مخرب بر لایه اوزون و افزایش گرمای زمین دارد. استفاده از آن به علت موارد ذکر شده ممنوع است. البته این گاز در کشورهای جهان سوم با قیمت پایین استفاده می شود.

گاز ۲۲ را می توان جایگزین گاز ۱۳۴ نمود ؟

استفاده از R134a در سیستم های طراحی شده برای R22 اگر کولر گازی خانگی یا خودرویی دارید که برای کار با مبرد R22 طراحی شده است و سیستم نیاز به شارژ مجدد دارد. برخی موارد مانع جایگزینی مستقیم گاز R134a می شود. رسانایی حرارتی R134a کمتر از R22 است. بنابراین سیستم R134a به مبدل حرارتی بزرگتری نیاز دارد.

آیا می توانم گاز R 22 را با r410a جایگزین کنم؟

خیر. قرار دادن مبرد R-410A در یک واحد AC که برای استفاده از R-22 طراحی شده، موجب از کار افتادن دستگاه می شود.

نقطه جوشR22 چقدر است ؟

-40.8 درجه سانتیگراد (-۴۱٫۴ درجه فارنهایت)

گاز ۲۲ تا چه زمانی اجازه تولید دارد ؟

دولت ایالات متحده محدودیت هایی را برای R22 اعمال کرده و این شرط را صادر کرده است که مبرد R22 باید تا سال ۲۰۲۰ از سیستم های خنک کننده حذف شود. در این مرحله، R22 دیگر تولید نمی شود و نمی تواند به عنوان مبرد در سیستم های تهویه مطبوع جدید استفاده شود.

انواع مبردهای را که می توان با گاز آر ۲۲ مخلوط کرد ؟

رایج ترین مبردهای مخلوط جایگزین R-22-R-427A ،R-438A ،R-422D و R-407C- هستند، که اغلب با R-22 ترکیب می شوند.

4.9/5 - (66 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *