بوتیل گلیکول | بوتیل گلایکول

بوتیل گلیکول

نام تجاری: بوتیل گلیکول | بوتیل گلایکول

موجودی: تماس بگیرید!

قیمت محصول: تماس بگیرید!

بوتیل گلایکول

فروش بوتیل گلیکول در شرکت ایران مول از بزرگترین تامین کننده های مواد شیمیایی است، انجام می شود. همچنین می توانید برای خرید بوتیل گلایکول و دریافت قیمت بوتیل گلایکول با کارشناسان ایران مول تماس بگیرید.

فهرست مطالب

    1. بوتیل گلیکول چیست ؟
    2. خواص فیزیکی و شیمیایی
    3. ویژگی بوتیل گلیکول
    4. کاربرد
    5. تولید
    6. msds
    7. خطرات و عوارض
    8. بوتیل گلایکول در محیط
    9. نحوه نگهداری و ذخیره سازی
    10. تولید کنندگان بوتیل گلایکول
    11. ایران مول وارد کننده بوتیل گلیکول
    12. فروش بوتیل گلایکول مترون – بوتیل گلیکول مترون
    13. قیمت بوتیل گلایکول – بوتیل گلایکول اتر
    14. سوالات متداول

۱-بوتیل گلیکول چیست ؟ بوتیل گلایکول چیست ؟

بوتوکسی اتانول (C4H3OCH2CH2OH) با نام های اختصاری BE و EGBE، مایعی شفاف، بی رنگ، نسبتاً غیرفرار و ارزان قیمت با بوی ملایم مشابه اتر است. اکثر افراد می توانند بوی آن را در هوا با ۰٫۱۰-۰٫۴۰ قسمت از ۲-butoxyethanol در هر میلیون قسمت هوا (ppm) حس کنند.

این سطوح حدود ۵۰۰ برابر کمتر از استاندارد فعلی برای قرار گرفتن در معرض کارگران است. ۲- بوتوکسی اتانول در هوا، آب و خاک به عنوان یک آلاینده یافت شده است. این ترکیب، محلول در آب و اکثر حلال های آلی است. این بدان معناست که وقتی ۲- بوتوکسی اتانول و آب یا ۲- بوتوکسی اتانول و حلال های آلی مخلوط می شوند، مخلوط ها یک لایه تشکیل می دهند، برخلاف مخلوط کردن روغن و آب که به دو لایه جدا می شوند. ۲- بوتوکسی اتانول زمانی که در معرض حرارت، جرقه یا شعله باز قرار می گیرد، خطر آتش سوزی را در پی دارد.

Butyl Glycol، می تواند به چشم، پوست، کلیه و خون آسیب برساند. البته، عوارض حاصل از  آن به دوز، مدت زمان قرار گیری در معرض آن و کار با آن بستگی دارد.

در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در موارد خواص فیزیکی و شیمیایی، قیمت بوتیل گلایکول، خرید و فروش بوتیل گلایکول، نکات ایمنی، مشخصات فنی و بسته بندی آن خواهیم پرداخت.

بوتیل گلایکول

۲-خواص فیزیکی و شیمیایی

بهتر است قبل از خرید بوتیل گلایکول و دریافت قیمت بوتیل گلایکول از خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده اطلاع داشته باشید. ماده شیمیایی پلی اتیلن گلیکول میریستات، یک ترکیب آلی مشابه ساختار گلایکول است که به طور معمول، مایعی بی بو با مزه ای شیرین در محیط مشاهده می شود. این ترکیب آلی متعلق به خانواده اتر گلایکول است و در دسته حلال های آلی قرار می گیرد. مشخصات بوتیل گلایکول شامل موارد زیر می باشد.

خواص بوتیل گلیکول
نام آیوپاک۲-butoxyethanol
بودارای بوی شیرین و شبیه اتر است.
شکل ظاهریبه صورت مایعی بی رنگ و با فراریت کم (دیر تبخیر) در محیط دیده می شود.
فرمول مولکولیC6H14O2
جرم مولکولی۱۱۸٫۱۷۶ گرم بر مول
حالت فیزیکیمایع
نقطه جوش۳۴۰ درجه فارنهایت (دارای نقطه جوش بالایی است)
نقطه ذوب-۹۴ درجه فارنهایت
دانسیته۰٫۹۰ گرم بر سانتی متر مکعب
ویسکوزیته۰٫۸ میلی متر جیوه
سایر اسامیاین ترکیب در بازار فروش با اسامی بوتیل گلایکول، هیدروکسی اتیل استر، پلی اتیلن گلیکول میریستات و  ۲-بوتوکسی اتانول مشهور است.
انحلال پذیریپلی اتیلن گلیکول، قابلیت انحلال در آب و اکثر حلال های آلی قطبی و غیر قطبی، اتر، پارافین، کتون، الکل و هیدروکربن های آروماتیک را در دمای اتاق دارد. و میزان کمی جاذب رطوبت است.

۳-ویژگی بوتیل گلیکول

گلیکول اترها با حلالیت عالی، پایداری شیمیایی و سازگاری با آب و تعدادی حلال آلی مشخص می شود. عملکرد دوگانه ارائه شده در گلیکول اترها به دلیل ویژگی های حلال منحصر به فرد آنها است.

  • حلال های با بوی ملایم برای بسیاری از رزین ها، روغن ها، موم ها، چربی ها و مواد رنگی هستند.
  • عوامل جفت کننده برای بسیاری از سیستم های آب/آلی
  • قابل امتزاج با طیف وسیعی از حلال های آلی قطبی و غیر قطبی
  • قابل اختلاط با آب به تمام نسبت

ساختار مولکولی بوتیل گلیکول را مشاهده کنید.

ساختار مولکولی بوتیل گلایکول

۴-کاربرد

قبل از خرید بوتیل گلایکول بهتر است از کاربردهای آن بدانید. بوتوکسی اتانول به طور گسترده ای به عنوان یک حلال در پوشش های سطوح محافظ مانند لاک های اسپری، لاک های سریع خشک، لعاب ها، لاک ها و رنگ های لاتکس استفاده می شود.به عنوان یک ماده در رقیق کننده ها و پاک کننده های رنگ، پاک کننده های لاک، مواد شیمیایی کشاورزی، علف کش ها، درزهای سیلیکونی، روغن های برش و سیالات هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند. کاربردهای دیگری نیز در پاک کننده های فلزی، رنگ و جوهر پارچه، پاک کننده های صنعتی و خانگی (به عنوان چربی زدا) و ترکیبات خشک شویی دارد. همچنین در صابون های مایع و در لوازم آرایشی استفاده می شود.

 پلی اتیلن گلیکول، به طور گسترده به عنوان حلال در پاک کننده های رنگ، تینر، رزین، واکس، چربی و پاک کننده های خانگی استفاده می شود. سایر کاربردهای ۲- بوتوکسی اتانول شامل موارد زیر می باشد.

  • *در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.
  • *در رزین های آکریلیک استفاده می شود.
  • *در فوم های خاموش کننده آتش استفاده می شود.
  • *به عنوان مایع پاک کننده برای رنگ زدایی و پاکسازی سطوح استفاده می شود.
  • *بوتیل گلیکول برای پوست (این ترکیب، جاذب رطوبت بوده و دارای خاصیت مرطوب کننده است. این بدان معنا است که آب در پوست شما جذب می شود. بنابراین جهت حفظ رطوبت در پوست استفاده می شود.)
  • *در سیستم های پوشش های آبی (۲- بوتوکسی اتانول دارای خواص بهینه (یعنی توزیع متعادل گروه های آبدوست و آبگریز، قابلیت امتزاج کامل با آب در دمای اتاق و سرعت تبخیر مناسب) برای تولید، ذخیره سازی و کاربرد سیستم های پوشش آبی است.)
  • *۲- بوتوکسی اتانول نیز جزء ترکیبات خشک شویی است.

فروش بوتیل گلیکول در ایران مول به عنوان بزرگترین وارد کننده مواد شیمیایی انجام می شود.

۱-۴-بوتیل گلایکول در صنعت نفت

۲- بوتوکسی اتانول به دلیل خاصیت سورفکتانت آن معمولاً برای صنعت نفت تولید می شود.

در صنعت نفت، ۲-بوتوکسی اتانول جزء سیالات شکست، تثبیت کننده های حفاری، و پخش کننده های لکه نفتی برای شکستگی هیدرولیکی مبتنی بر آب و نفت است. سیال های شکافنده تحت فشار شدید پمپ می شوند، بنابراین از ۲-butoxyethanol برای تثبیت آنها با کاهش کشش سطحی استفاده می شود.

به عنوان یک سورفکتانت، پلی اتیلن گلیکول در سطح مشترک روغن و آب شکستگی جذب می شود.

برای تسهیل انتشار گاز با جلوگیری از انجماد استفاده می شود.

به عنوان یک حلال جفت کننده نفت خام-آب برای کارهای عمومی تر چاه نفت استفاده می شود.

به دلیل خواص سورفکتانت آن، یک ماده اصلی تشکیل دهنده (۳۰ تا ۶۰ درصد وزنی بر وزن) در پراکنده کننده نشت نفت Corexit 9527 است، که به طور گسترده در عواقب نشت نفت Deepwater Horizon در سال ۲۰۱۰ استفاده شده است.

۲-۴-به عنوان حلال

معمولاً به عنوان یک حلال و عامل ادغام کننده در رنگ ها، پوشش ها و جوهرهای مبتنی بر آب استفاده می شود که جریان محصولات را بهبود می بخشد. زمان خشک شدن آنها را افزایش می دهد. همچنین یک بهبود دهنده جریان کارآمد برای اجاق گازهای اوره، ملامین و فنولیک استفاده می شود.

بوتیل گلیکول نیز به دلیل بوی ملایم در بسیاری از محصولات مورد علاقه است. این ماده به عنوان یک حلال و عامل جفت کننده در بسیاری از موم ها، رزین ها، روغن ها و رنگ های نساجی عمل می کند و به طور منظم در بسیاری از محصولات تمیز کننده صنعتی، تجاری و خانگی استفاده می شود.

  • *به عنوان حلال در صنعت نساجی، چرم و چوب استفاده می شود. (به عنوان یک جزء رنگ برای جلوگیری از لکه بینی در حین چاپ و رنگرزی پارچه به کار گرفته می شود.)
  • *به عنوان حلال در سموم کشاورزی استفاده می شود.
  • *به عنوان حلال در لاک و لعاب استفاده می شود.
  • *به عنوان حلال جهت پاک کردن گریس در پاک کننده های صنعتی و فرمولاسیون های خاص استفاده می شود.
  • *به عنوان حلال و ماده آغازین در سنتز به کار برده می شود.

برای خرید بوتیل گلایکول اتر و مترون می توانید با ایران مول تماس گیرید، همچنین برای دریافت آخرین قیمت بوتیل گلایکول با مشاوران ما در ارتباط باشید.

۳-۴-بوتیل گلایکول در صنعت رنگ

در زمان خرید بوتیل گلایکول بهتر است به این نکات توجه کنید. بیشترین کاربرد آن در رنگ های پایه آب است، زیرا، از خشک شدن و ترک خوردن رنگ جلوگیری می کند.

تقریبا سالانه ۷۵% از تولید جهانی BG، در صنعت رنگ استفاده می شود. علت آن را می توان

  • فراریت کم
  • افزایش زمان خشک شدن پوشش ها
  • بهبود جریان
  • اثر نرم کنندگی دارد. پلی استر و رزین اپوکسی را به خوبی حل می کند.

بوتیل گلیکول در صنعت رنگ

۴-۴-در محصولات خانگی

پلی اتیلن گلیکول، به علت خواص سورفکتانتش، در بسیاری از محصولات خانگی و صنعتی استفاده می شود.

۵-۴-در صابون های مایع و لوازم آرایشی

۲- بوتوکسی اتانول در صابون های مایع و لوازم آرایشی نیز استفاده می شود. خواص امولسیون کنندگی صابون زمانی بهبود می یابد که ۲-بوتوکسی اتانول به عنوان حلال متقابل برای روغن های معدنی “محلول” در فرمول گنجانده شود. این ترکیب که به عنوان یک عامل جفت کننده عمل می کند، مواد غیر قابل اختلاط را در محصولات تمیز کننده فلزات، روان کننده های نساجی، مایعات هیدرولیک، روغن های برش و محصولات تمیز کننده مایع خانگی تثبیت می کند.

خرید بوتیل گلایکول و آخرین قیمت بوتیل گلایکول از بزرگترین عرضه کننده محصولات شیمیایی با نام ایران مول

۶-۴-به عنوان واسطه شیمیایی

۲- بوتوکسی اتانول به عنوان یک واسطه شیمیایی در سنتز استرهای استات و همچنین نرم کننده های فتالات و استئارات استفاده می شود.

۷-۴-بوتیل گلایکول برای پوست

مزایای پوستی بوتیلن گلیکول : بوتیلن گلیکول فواید زیادی برای پوست دارد. این ترکیب، هم مرطوب کننده و هم نرم کننده است. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ خوب، مرطوب کننده ها به معنای واقعی کلمه هیدراته را مستقیماً به لایه بالایی پوست می کشانند و باعث می شوند که شبنم و شاداب به نظر برسد. این ماده، به عنوان یک مرطوب کننده به مرطوب نگه داشتن پوست، هیدراته شدن و جوان ترین ظاهر آن کمک می کند. علاوه بر جذب رطوبت به لایه بالایی پوست، آن را به صورت موضعی نیز مرطوب می کند. این دلیل اصلی استفاده از آن در محصولات آبرسانی مانند نرم کننده ها و مرطوب کننده های مو است. به دلیل توانایی آن در هدایت رطوبت از هر دو جهت داخلی و خارجی به پوست، یک ماده ضد پیری فوق العاده موثر است.

۸-۴-مصارف آن بر حسب درصد

الگوی استفاده از ۲-butoxyethanol شامل موارد زیر است.

  1. حلال برای پوشش های محافظ، ۴۱٪
  2. سایر مصارف حلال، ۳۱%
  3. حلال برای پاک کننده های فلزی و پاک کننده های خانگی مایع، ۱۸٪
  4. سنتز ۲-بوتوکسی اتانول استات، ۹٪
  5. سنتز دی (۲-بوتوکسی اتیل) فتالات، ۱٪

شما می توانید برای دریافت قیمت بوتیل گلایکول از مشاورن ایران مول با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

۵-تولید بوتیل گلیکول

۲- بوتوکسی اتانول معمولاً از طریق دو فرآیند به دست می آید. واکنش اتوکسیلاسیون بوتانول و اکسید اتیلن در حضور کاتالیزور :

C2H4O + C4H9OH → C4H9OC2H4OH
یا از طریق

اتریفیکاسیون بوتانول با ۲-کلرواتانول تولید می شود.

۲- بوتوکسی اتانول را می توان در آزمایشگاه با انجام باز کردن حلقه ۲-پروپیل-۱،۳-دیوکسولان با تری کلرید بور بدست آورد. اغلب به صورت صنعتی با ترکیب اتیلن گلیکول و بوتیرآلدئید در راکتور Parr با پالادیوم روی کربن تولید می شود.

در سال ۲۰۰۶، تولید اروپایی بوتیل گلیکول اترها بالغ بر ۱۸۱ کیلوتن بود که تقریباً ۵۰ درصد آن (۹۰ kt/a) 2-butoxyethanol بود. تولید جهانی آن، ۲۰۰ تا ۵۰۰ تن در هر سال تخمین زده می شود که ۷۵ درصد آن برای رنگ ها و پوشش ها و ۱۸ درصد برای تمیزکننده های فلزی و پاک کننده های خانگی استفاده می شوند. در ایالات متحده، این ماده شیمیایی با حجم تولید بالا در نظر گرفته می شود زیرا بیش از ۱۰۰ میلیون پوند از این ماده شیمیایی در سال تولید می شود.

قیمت بوتیل گلایکول

با ایران مول می توانید روندی سریع و آسان در قسمت هایی نظیر انبارداری، بیمه، حمل و نقل، بیمه، کیفیت محصول، ارائه محصول با آنالیز، تطبیق محصول با آنالیز بازرسی و … داشته باشید

۶- msds بوتیل گلایکول

دانستن  برخی از عوارض قبل از خرید بوتیل گلایکول می تواند به شما کمک کند. در صورت قرار گرفتن در معرض اتیلن گلیکول، لازم و ضروری که به سرعت اقدامات زیر صورت گیرد.

استنشاق : در صورت استنشاق و تنفس، شخص را به سرعت به بیرون منتقل نمایید. فرد را طوری قرار دهید که بتواند تنفس کند. در صورت احساس ناراحتی با پزشک در تماس باشید.

پوست : در صورت تماس این ماده با پوست، سریعا محل را با آب و صابون شست و شو دهید. و در گام بعدی لباس های آغشته شده به این ماده تجاری را از تن درآورده و قیل از استفاده، با آب و صابون خوب شست و شو دهید.

چشم : در صورت تماس چشمی، چشم ها را به مدت پنج دقیقه با آب شست و شو دهید. لنزهای تماسی را از چشم خارج کنید. و همچنان به شست و شو ادامه دهید. در صورت تداوم سوزش به پزشک مراجعه کنید.

فروش بوتیل گلیکول در شرکت ایران مول به عنوان بزرگترین وارد کننده و تولید کننده مواد شیمیایی انجام می شود.

برای دریافت قیمت مونو اتیلن گلیکول کلیک کنید.

۱-۶-نکات ایمنی بوتیل گلیکول

بوتیل گلیکول، با اسامی بوتیل گلایکول، اتیلن گلیکول، مونو بوتیل اتر و ۲- بوتوکسی اتانول، یک حلال آبی پرکاربرد است، که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد. بنابراین، باید با مضرات و خطرات آن آشنا شوید.

هیدروکسی اتیل استر، دارای سمیت کمی است. ولی آزمایشات صورت گرفته حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض ۱۰۰ تا ۵۰۰ ppm از آن، باعث ایجاد تومور در حیوانات می شود. در بسیاری از مراجع در مورد سرطان زایی آن برای جوندگان تاکید شده است. بدین جهت توصیه می کنیم از قبل از قرار گیری در معرض آن و استفاده از آن حتما برگه msds اتیل گلیکول را مطالعه بفرمایید.

استنشاق : بخارات حاصل از هیدروکسی اتیل استر سمی است. از این رو، استنشاق آن موجب تحریک دستگاه تنفسی می شود. بدین دلیل توصیه می شود که افراد حتما از ماسک استفاده کنند.

۷-خطرات و عوارض

بوتیل گلیکول در صورت تماس با چشم، پوست، گلو می تواند مضر باشد و باعث تحریک جدی شود.

بلعیدن و تماس با پوست می تواند باعث سردرد، حالت تهوع و سرگیجه شود. استفاده از تجهیزات PPE برای جلوگیری از احتمال محتویات پوستی، بلع و استنشاق توصیه می شود.

  • H302 : در صورت بلعیدن مضر است.
  • H312 : در صورت تماس پوستی، برای پوست مضر است.
  • H315 : باعث تحریک پوست می شود.
  • H319 : باعث تحریک جدی چشم می شود.
  • H332 : در صورت استنشاق مضر است.

۱-۷-سرطان زایی

پلی اتیلن گلیکول، به عنوان یک محرک تنفسی شناخته شده است و می تواند به شدت سمی باشد. اما مطالعات حیوانی، جهش زا بودن این ترکیب را اثبات نکرده است. و هیچ مطالعه ای در مورد سرطان زایی این ترکیب بر انسان در دسترس نیست.

۸-بوتیل گلایکول در محیط

فشار بخار ۲-بوتوکسی اتانول ۰٫۷۶ میلی متر جیوه در ۲۰ درجه سانتی گراد و ۰٫۸۸ میلی متر جیوه در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد است. فشار بخار استات ۰٫۳۷۵ میلی متر جیوه در ۲۰ درجه سانتی گراد است. بر اساس این فشارهای بخار، هر دو ترکیب تقریباً منحصراً در فاز بخار در جو وجود دارند. ترکیبات در فاز بخار از اتمسفر به زمین و آب با رسوب مرطوب (از طریق باران و برف) و رسوب خشک (از طریق تبادل بخار در سطح آب و خاک در طول نهفتگی) منتقل می شوند.

هر چه زمان ماندگاری (یا نیمه عمر) یک ماده شیمیایی در اتمسفر بیشتر باشد، در هوا به دورتر منتقل می شود. نیمه عمر هر دو ماده شیمیایی کمتر از ۱ روز است، که نشان می دهد هیچ یک از آنها به مسافت های طولانی در هوا منتقل نمی شوند.

۹-نحوه نگهداری و ذخیره سازی بوتیل گلیکول

بوتیل گلیکول باید در زیر نیتروژن ذخیره شود. دمای نگهداری آن، نباید از ۴۰ درجه سانتیگراد بیشتر شود. در این شرایط، ماندگاری ۱۲ ماهه را می توان انتظار داشت.

به محض باز شدن بسته بندی اصلی، مایع با هوای محیط تماس پیدا می کند و این باعث تشکیل مقادیر زیادی پراکسید و محصولات تخریب آنها می شود. بنابراین ظروف باز شده باید در اسرع وقت مصرف شوند.
استفاده از پوشش نیتروژن برای مخازن ذخیره فله توصیه می شود. فقط باید از مخزن ذخیره سازی اختصاصی و امکانات تخلیه استفاده شود.

بسته بندی و مشخصات محصول استاندارد : بوتیل گلیکول، با بشکه های فلزی ۱۸۰ یا ۱۹۰ کیلوگرمی عرضه می گردد.

ذخیره سازی : در ظروف سربسته و به دور از از گرما، آتش و مواد اکسید کننده نگهداری می شود.

Content% ۹۸٫۵ min
Humidity 20۰٫۹۵۲ – ۰٫۹۵۵ g/ml
Water content% ۰٫۱۰ max
Acidity% ۰٫۰۱ max
Color ( Pt-Co)۱۵ max

۱۰- تولید کنندگان بوتیل گلایکول

کره جنوبی، هند، تایوان و چین بزرگترین تولید کننده این ماده تجاری در جهان هستند. 

۱۱-ایران مول وارد کننده بوتیل گلیکول

مجموعه ایران مول با دو دهه سابقه درخشان، توانایی عرضه مواد شیمیایی صنعتی با بهترین برند های مطرح جهانی را دارد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات بوتیل گلایکول و فروش بوتیل گلایکول و دریافت قیمت بوتیل گلایکول با همکاران ما در واحد فروش ایران مول در ارتباط باشید.

مشخصات فنی محصول
نام محصولبوتیل گلایکول
CAS number۱۱۱-۷۶-۲
نام انگلیسی Butyl Glycol – ۲-Butoxyethanol – Butyl monoether glycol ،n-butoxyethanol sodium salt ،ethyleneglycol monobutyl ether
کشور تولید کنندهکره جنوبی، هند، تایوان، چین
درصد خلوص۹۹%
نام تجاریAvichem-Butyl
علامت تجاریBG، علامت تجاری این ماده است.
واحد اندازه گیریکیلوگرم
بسته بندیبشکه
وزن۱۸۰ – ۱۹۰

۱۲-فروش بوتیل گلایکول مترون – بوتیل گلیکول مترون

ایران مول، یکی از بزرگترین وارد کنندگان مواد اولیه شیمیایی صنعتی در ایران است. این شرکت تجربه بالایی در حوزه مواد اولیه صنعتی شیمیایی دارد. شما می توانید جهت تهیه مواد اولیه با کیفیت، مقرون به صرفه با کارشناسان ما در واحد ایران مول در ارتباط باشید.

۱۳- قیمت بوتیل گلایکول – بوتیل گلایکول اتر

جهت استعلام سریع قیمت بوتیل گلایکول (Butyl Glycol) با کارشناسان ما، در ایران مول در تماس باشید.

۱۴-پرسش – پاسخ

مشتاقانه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. سوال از شما، پاسخگویی و مشاوره رایگان از ما

آن را از کجا تهیه کنیم ؟

جهت تهیه بوتیل گلایکول با کیفیت - مرغوب - تضمینی - مطابق با آنالیز با ایران مول در تماس باشید.

قیمت بوتیل گلایکول را از کجا استعلام بگیرم ؟

قیمت بوتیل گلایکول را از ما، ایران مول جویا شوید. قیمت بوتیل گلایکول را از شماره ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲ بپرسید.

موارد استفاده بوتیل گلایکول را به طور خلاصه بنویسید ؟

• *به عنوان حلال استفاده می شود. • *در صنعت رنگ به کار برده می شود. • *به عنوان بهبود دهنده جریان کارآمد برای اجاق گازهای اوره، ملامین و فنولیک استفاده می شود.

بوتیل گلیکول خطرناک است؟

در صورت تماس با چشم، پوست، گلو می تواند مضر باشد و باعث تحریک جدی شود. در صورت بلعیدن و تماس با پوست می تواند باعث سردرد، حالت تهوع و سرگیجه شود. استفاده از تجهیزات PPE برای جلوگیری از احتمال محتویات پوستی، بلع و استنشاق توصیه می شود.

جایگزین بوتیل گلایکول چیست ؟

پروپیلن گلیکول

کاربرد گسترده بوتیل گلیکول را بدانیم ؟

این ترکیبات عمدتاً به عنوان حلال و ترکیبات پاک کننده استفاده می شوند.

اسامی لاتین بوتیل گلایکول کدامند ؟

- Ethylene glycol monobutyl ether- ethylene Merck 1989- glycol -butyl ether - monobutyl ethylene glycol ether - glycol ether - glycol butyl ether - nbutoxyethanol - 2-butoxy-1-ethanol

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *