بخار متیلن کلراید موجود در هوا

متیلن کلراید در چای

بخار متیلن کلراید

مجموعه ایران مول، در این مقاله به مطالعه بخارات متیلن کلراید موجود در هوا می پردازد. بدین منظور نتایج مطالعات تجربی، بخار متیلن کلراید موجود در هوا که در معرض غلظت های پایین و بخوبی کنترل شده بخار حلال هستند، را ارائه می دهد. آنالیز داده های مورد مطالعه در مقالات متنوع نشان می دهد، که دی کلرومتان به طور عمده در هوا دفع می شود.

متیلن کلراید، یک هیدروکربن هالوژن دار فرار است که به طور گسترده به عنوان حلال رنگ مورد استفاده قرا می گیرد. استنشاق بیش از حد این ماده موجب بی هوشی می شود. مقدار حد آستانه این ماده ppm 500 است. اگر چه اطلاعات زیادی در مورد سمیت و خطرات متیلن کلراید شناخته شده است. اما پاسخ به برخی از سوالات اساسی، هنوز هم در دسترس نیست. در این جا ما سعی داریم که به بیشتر سوالات شما در مورد بخارات متیلن کلراید موجود در هوا پاسخ دهیم.

تولید 

قطعا می دانید که مخلوط دی کلرومتان با هوا، پایدار و غیر قابل اشتعال است. اما بخارهای دی کلرومتان در دماهای بالا خطرناک است. بخش عمده متیلن کلرید گازی موجود در طبیعت، توسط فعالیت های صنعتی انسان تولید می شود. این ماده به دو صورت طبیعی و مصنوعی در طبیعت یافت می شود.

  • *طبیعی (گاز متیلن، در جلبک و آتشفشان به صورت گاز یافت می شود)
  • *مصنوعی (از واکنش گاز متان با کلر در دمای ۴۰۰-۵۰۰ درجه سانتیگراد تولید می شود)

به طور کلی، روش عمده برای تولید متیلن کلراید به صورت زیر است. در این روش دی کلرومتان از واکنش هیدروژن کلراید و متانول تولید می شود. سپس از واکنش، متیلن کلراید اضافی با کلراین، متیلن کلراید کلروفروم و کربن تترا کلراید به عنوان محصول بدست می آید.

گاز متیلن، به طور گسترده به عنوان حلال در مواد پاک کننده رنگ و تمیز کننده ها به کار برده می شود.

دستگاه تنفس :  راهنمای حفاظت از دستگاه مجاری تنفسی 

استفاده از ماسک های فیلتر دار که قابلیت حذف گازهای آلی و معدنی را دارند، ضروری است. ( استفاده از ماسک در محیط های بخار و گرد و غبار مواد شیمیایی، آلوده و سمی ضروری است)

استنشاق : در صورت استنشاق مواد شیمیایی سمی، فرد را به بیرون منتقل کنید.  در صورت بروز مشکلات تنفسی به فرد اکسیژن بدهید. سریعا فرد را به بیمارستان منتقل کنید.

تبدیل متیلن کلراید به مونوکسید کربن در بدن را مطالعه کنید.

چگونه می توان بخار متیلن کلراید موجود در هوا را اندازه گیری کرد؟

برای بررسی بخار متیلن کلراید موجود در هوا، یک اتاق تهویه ویژه به منظور قرار گیری فرد در معرض غلظت کم متیلن کلراید ساخته شده است. ( این اتاق ها به گونه ای طراحی شده است که امکان مشاهده مداوم و نمونه برداری از هوای داخل اتاق در حین و پس از قرار گرفتن در معرض آن را فراهم می کند.)

بنابراین نتایج قرار گیری فرد قرار گرفته در معرض متیلن کلراید را به صورت زیر گزارش کردند.

به عنوان مثال، یک فرد ۷۰ کیلوگرمی، در درون اتاق ساخته شده، بی سروصدا نشسته و هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهد. نتایج و گزارش ها حاکی از آن است که، در ابتدا غلظت هوا افزایش می یابد و سپس به دنبال آن روند کاهشی را طی می کند.

بنابراین، متوجه می شویم که متیلن کلراید در هوا وجود دارد. در ابتدا که وارد بدن می شود. نمودار سیر افزایشی را نشان می دهد. سپس، با افزایش زمان مقادیر متیلن کلراید در بدن کاهش می یابد.

 

مقاله پیشنهادی ما: عوارض و خطرات متیلن کلراید

جهت اطلاع از قیمت متیلن کلراید با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

شرکت ایران مول، به صورت تخصصی، محصول متیلن کلراید را از تمامی برندهای مطرح جهانی تهیه کرده است . ما، توانایی عرضه و پشتیبانی آن را به تمامی نقاط ایران را داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید مواد شیمیایی با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر :  ۰۲۱۲۲۸۷۶۳۹۰

شماره همراه :  ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲
واتساپ :  ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *