ذخیره سازی مواد اولیه پلی یورتان

پلی یورتان

ذخیره سازی مواد اولیه پلی یورتان چگونه است ؟ 

در هنگام ذخیره این ماده، باید به جذب رطوبت آن دقت کنیم. و از آن در برابر رطوبت محافظت کنیم. پلی اوره که در هنگام واکنش با رطوبت جو تشکیل می شود، به عنوان یک ماده جامد جدا می شود، سپس ذرات رسوب می کنند. رسوب این ماده جامد، موجب مسدود شدن خطوط می شود. به همین دلیل، هوای ورودی به ظرف ذخیره سازی هنگام حذف مواد اولیه باید خشک باشد. در ادامه بیشتر در مورد ” ذخیره پلی یورتان ” صحبت خواهد شد. 

فهرست مطالب

چرا باید در ذخیره پلی یورتان دقت کنیم؟

باید از کلیه مواد اولیه تولید فوم پلی یورتان سفت و سخت در برابر رطوبت محافظت کنیم. زیرا، پلی ال رطوبت ساز است و آب را از طریق هوا جذب می کند. بنابراین مقدار آب، می تواند در مدت زمان کوتاهی چند درصد افزایش یابد. و منجر به افزایش تولید CO2 (کربن دی اکسید) و سپس کاهش چگالی و مقاومت فوم شود.

مواد اولیه پلی یورتان، فقط برای مدت زمان محدود قابل ذخیره سازی هستند. در حالی که بسیاری از اجزای اساسی را می توان ماه ها و سال ها مخلوط کرد. فرمولاسیون، احتمالا طی چند هفته دچار تغییر شیمیایی می شود. این امر باعث تغییر رنگ، افزایش ویسکوزیته و کاهش واکنش پذیری فوم می شود.

دمای بالا، به شدت پایداری مواد ذخیره شده را کاهش می دهد. بنابراین در حمل و نقل و نگه داری این مواد دقت کنید. (در برابر نور خورشید) به عنوان یک قاعده، مواد اولیه موجود در بازار در مدت زمان نسبتا کوتاه (روزها تا هفته ها) به اندازه کافی پایدار هستند. (در دمای حداکثر ۵۰ درجه سانتیگراد)  اغلب دمای مورد نیاز برای ماده اولیه ۵۰ درجه سانتیگراد است. در اکثر موارد دمای پردازش ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد توصیه می شود، این بدان معنی است که خنک سازی مناسب، توسط مبدل های حرارتی، باید هنگام دریافت مواد اولیه تنظیم شود.

در انتخاب دما باید دقت کنیم. زیرا دمای بالا کیفیت را کاهش می دهد. و دمای پایین موجب افزایش ویسکوزیته می شود. در نهایت می تواند، موجب اختلال در فرآیند می شود. مواد اولیه حاوی عوامل دمنده (H-FC  H-CFC)، باید در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد ذخیره شوند.

به عنوان یک قاعده کلی، این قوانین باید همیشه در مورد ذخیره مواد اولیه شیمیایی رعایت گردد. (ذخیره پلی یورتان)

اقدامات ایمنی هنگام تماس با مواد اولیه فوم پلی یورتان

هنگام تماس به مواد اولیه پلی یورتان، نکات ایمنی درج شده در برگه محصولات و داده های ایمنی را رعایت کنید.

(Polymeric MDI (PMDI، به عنوان یک ماده خطرناک طبقه بندی می شود و استفاده از برچسب هشدار دهنده خطر بر روی آن ضروری است.  

باید حداقل غلظت برای دمای محیط و محل کار تعریف گردد. عمدتا، مقادیر خطر به بخارات ایزوسیانات و آئروسل آزاد شده هنگام پردازش PMDI بستگی دارد. تا زمانی که PMDI اسپری نشود، هنگام پردازش در دمای ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتیگراد مشکلی ایجاد نمی شود. (در صورتی که این کار در یک منطقه با تهویه مناسب انجام گردد.). در این صورت هرگز به محصولات دست نزنید.

بخارات و آئروسل های PMDI موجب سوزش چشم و غشاهای مخاطی بینی، گلو و ریه می شوند و همچنین در ادامه ممکن است موجب حساسیت شوند. در نتیجه از استنشاق آن ها جلوگیری کنید. هنگام لمس محصول همیشه باید از دستکش محافظ نفوذ ناپذیر و عینک ایمنی استفاده کنید. لباس های آلوده را از تن در بیاورید. قبل از شروع کار استفاده از کرم محافظ ضروری است. PMDI باید از غذا، نوشیدنی و دخانیات دور باشد.

کنترل کیفیت و ایمنی پلی یورتان

  • کنترل شرایط تولید و محصول نهایی
  • گرد و غبار فوم پلی اورتان سخت

ساخت فوم های سفت و سخت پلی یورتان اغلب شامل مقداری مواد اضافی هستند، که منجر به تولید مقدار قابل توجهی گرد و غبار می شود. این گرد و غبار، مانند بسیاری از گرد و غبارهای دیگر، نه تنها برای افرادی که در فرآیند های پایان کار شرکت دارند ناخوشایند است. بلکه می تواند ریه و مجاری تنفسی را نیز تحریک کند. همچنین خطر انفجار گرد و غبار وجود دارد.

برای جلوگیری از تحریک و خطرات سلامتی، اقدامات زیر باید در محیط گرد و غبار انجام شود:

  1. . سیستم تهویه مناسب (گردو غبار ناشی از اره های باقی مانده را از بین می برد)
  2. استفاده از ماسک (برای افرادی که در این مکان کار می کنند الزامی است)
  3. استفاده از جارو برقی صنعتی (محل کار باید روزی دو بار با جارو برقی تمیز گردد)

به طور کلی، گرد و غبار حاصل از فوم سفت و سخت، مخلوط منفجره ای را با هوا ایجاد می کنند. بنابراین، از جمع شدن گرد و غبار در مقادیر خطرناک باید خودداری کرد (لایه های ضخامت ۱ میلی متر خطرناک تلقی می شوند).

اقدامات احتیاطی در برابر آتش سوزی

در حین، ذخیره پلی یورتان باید دقت کنیم. زیرا، تمام مواد آلی، از جمله فوم های پلی اورتان، قابل احتراق هستند. بنابراین باید اقدامات احتیاطی مناسبی برای پردازش و ذخیره سازی آن ها طبق مقررات انجام گردد.

مواد خاموش کننده شامل : باید همیشه، آب و فوم و پودر خشک ABC یا BC در محیط کار وجود داشته باشد. تا از خطرات احتمالی جلوگیری گردد.

پلیمر حافظه دار یا مموری

پلیمرهای حافظه دار (SMP)، به محرک هایی مانند دما، برق، pH، قدرت یونی و نور پاسخ می دهند و دارای مزایای بسیاری مانند تراکم کم، بازیابی شکل خوب و پردازش آسان هستند. SMP های حرارتی کاربرد گسترده ای در محرک ها، منسوجات و پوشش های هوشمند، کالاهای ورزشی و دستگاه های زیست پزشکی پیدا کرده است. 

فوم های پلی اورتان انعطاف پذیر به طور گسترده در طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله بسته بندی ها، مبلمان و سایر موارد کاربرد دارند. بزرگترین مزیت آن ها این است که فوم ها به شکل پیچیده قالب بندی می شوند و نیاز به برش آن از بین می رود. بنابراین غالب بندی به درستی صورت می گیرد.

فوم حافظه دار

پلی اورتان

پلی اورتان ها (PU)، دسته ای از مواد همه کاره هستند، که به علت ساختار ویژه و خاصیتشان در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند.

بهبود خصوصیات و عملکرد مواد مبتنی بر PU ممکن است از طریق تغییر در روند تولید یا مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آنها یا با استفاده از تکنیک های پیشرفته به دست آید. بدیهی است که اصلاح مواد اولیه و انتخاب روش های مناسب فرآیند، در افزایش کاربردهای پلی یورتان نقش بسزایی را ایفا می کند.

     جهت اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد اولیه پلی اورتان با شماره ۰۲۱۲۲۸۷۶۳۹۰ در تماس باشید. 

قیمت محصول مواد اولیه پلی یورتان

جهت اطلاع از قیمت پلی اورتان با شرکت ایران مول در ارتباط باشید.

خرید و فروش مواد اولیه پلی یورتان

شرکت ایران مول به صورت تخصصی، پلیول، ایزوسیانات، کاتالیست های فوم و تی دی ای  را از تمامی برندهای مطرح جهانی تهیه کرده است و توانایی عرضه و پشتیبانی آن را به تمامی نقاط ایران دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و قیمت مواد اولیه پلی یورتان با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

سوالات متداول 

مواد اولیه پلی اورتان را از کجا تهیه کنیم ؟

جهت خرید مواد اولیه پلی اورتان با کیفیت و مرغوب با شرکت ایران مول در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *