استون در آب حل می شود ؟

استون در آب حل می شود

نام تجاری: استون در آب حل می شود ؟

موجودی: تماس بگیرید!

قیمت محصول: تماس بگیرید!

استون در آب حل می شود ؟

بار مثبت هیدروژن می تواند اتم های اکسیژن منفی را روی مولکول های دیگر آب جذب کند و پیوندهای هیدروژنی تشکیل دهد. اگر استون به آب اضافه شود، استون کاملا حل می شود.
البته، در ابتدا لازم است به مطالعه استون بپردازیم.
استون : پروپانون به صورت مایعی بی‌رنگ، سمی، روان، قابل اشتعال و فرار در محیط ظاهر می شود. این ترکیب شیمیایی در ساختار مولکولیش دارای یک گروه کربونیل است. کربونیل، عامل قطبی شدن این مولکول است.
آب : این ماده، با نام مایع حیات مشهور و شناخته شده است. و همان طور که از فرمول شیمیایی (H2O) مشخص است، از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است.
همان طور که در بالا توضیح داده شده است.  مولکول های استون دارای یک گروه کربونیل قطبی هستند. که پیوندهای هیدروژن را به سایر ترکیبات متصل می کنند. این در صورتی است که مولکول استون با سایر مولکول های استون پیوند هیدروژنی ایجاد نمی کند. آب از دو پیوند قطبی O-H به دست می آید. همگی ما می دانیم که بار مثبت بار منفی را جذب می کند. از آنجا که اتم هیدروژن و اکسیژن دارای بار مخالف هستند. بنابراین یک دیگر را جذب می کنند. و پیوند هیدروژنی را تشکیل می دهند.
استن و آب در یکدیگر حل می شوند. علت این امر را می توان تولید پیوندهای بسیار قوی هیدروژنی در مقایسه با نیروهای پراکنده ساز بیان نمود. پیوندهای هیدروژنی در اثر افزودن استون در آب تغییر نمی کنند. با توجه به توضیحات ارائه شده قطعا همگی شما، پاسخ این سوال را متوجه شده اید. اما در اینجا یک سری سوال متنوع در این رابطه با این موضوع ذکر شده است. 
 

آیا می توان استون را حل کرد؟

استون یک ماده شیمیایی ساخته شده است که به طور طبیعی در محیط نیز یافت می شود. این مایع بی رنگ با بو و طعم مشخص است. به راحتی تبخیر می شود، قابل اشتعال است و در آب حل می شود.

آیا استون به راحتی حل می شود؟

استون، یک ترکیب شیمیایی بسیار قوی است، که می تواند مواد آلی و معدنی را در خود حل کند. استون به دلیل توانایی در حل شدن و تبخیر سریع، برای پاکسازی نشت نفت و حیوانات آسیب دیده از چنین بلایایی نیز استفاده می شود.

آیا حلالیت استون در آب بالا است ؟ 

با افزایش طول زنجیره هیدروکربنی، حلالیت کربونیل ها در آب کاهش می یابد. زیرا، قطبیت کاهش می یابد. بنابراین، استون بیشتر در آب حل می شود.

آیا استون محلول در آب است ؟ 

بله، استون محلول در آب است. 

چه چیزی نمی تواند در استون حل شود ؟ 

پلی کربنات در استون حل نمی شود.

چه چیزی را نمی توان با استون مخلوط کرد؟

کلروفرم

مخلوط کردن استون و سفید کننده می تواند بسیار خطرناک باشد. همانطور که قبلاً حدس زده اید، مخلوط کردن سفید کننده با هر چیزی ایده خوبی نیست. هنگامی که از مخلوط کردن آن با استون صحبت می کنیم، در مورد یکی از قدیمی ترین واکنش های آلی شناخته شده برای تولید کلروفرم شیمیایی صحبت می کنیم که می تواند شما را در عرض چند دقیقه از بین ببرد.

استون چه چیزی را حل می کند؟

استون قادر است بسیاری از چربی، رزین، اترهای سلولز، استات سلولز، نیتروسلولز و دیگر استرهای سلولز را حل کند.

استون بر پایه آب است ؟ 

استون با آب قابل اختلاط است. به خودی خود به عنوان یک حلال آلی مهم در صنعت، خانه و آزمایشگاه عمل می کند.

استون 
Density۰٫۷۸۴۵ g/cm3 (۲۵ °C)
Melting point−۹۴٫۷ °C (−۱۳۸٫۵ °F; 178.5 K)
Boiling point۵۶٫۰۵ °C (132.89 °F; 329.20 K)
Solubility in waterMiscible

نحوه واکنش استون با آب چگونه است ؟ 

استون یک مولکول بسیار محلول است. به طور کامل در آب حل می شود. وجود اتم اکسیژن در استون دلیلی است که استون وقتی با آب مخلوط می شود قادر به تشکیل پیوند هیدروژنی است. این امر، منجر به حل شدن استون و تشکیل یک محلول همگن می شود.

استون قطبی است یا غیر قطبی؟

استون یک مولکول قطبی است. زیرا دارای پیوند قطبی می باشد. 

شرکت ایران مول به صورت تخصصی، استن را از تمامی برندهای مطرح جهانی تهیه کرده است و توانایی عرضه و پشتیبانی آن را به تمامی نقاط ایران دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و قیمت استون با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید. همچنین شما می توانید در ایران مول خرید استون صنعتی و خرید استون خالص را هم داشته باشید.
شماره ثابت : ۰۲۱۲۲۸۷۶۳۹۰
شماره همراه : ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲
واتساپ :  ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲  
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *